Wikia

De Resources Development Administration (Grondstoffen ontwikkelings administratie), of RDA is de grootste commerciële organisatie in de mensenlijk ruimte. De invloed is zo sterk dat het sommige regering overtreft in rijkdom, politieke invloed en militaire mogelijkheden. De RDA heeft een monopolie op alle producten die verstuurd, afgeleid en ontwikkeld worden vanaf Pandora en andere buitenaardse werelden. Deze rechten zijn verleend aan de RDA in samenwerking met het Interplanetary Commerce Administration (ICA), met als beperking dat ze wapens en massadestructie verbieden en ze de militaire kracht in de ruimte beperken.

Het beginEdit

Met miljoenen aandeelhouders is de RDA de oudste en grootste van de zogenaamde overheidsadministratie eenheden, maar de oorsprong is veel bescheidener. De eenheid die de RDA zou worden was weinig meer dan een beginnend bedrijf in Silicon Valley uit de 21e eeuw.

Na enige jaren kreeg het bedrijf de mogelijkheid om een wereldomvattend snelvervoer te construeren, waardoor hele bevolkingsgroepen de kans kreeg om honderden kilometers af te leggen naar plaatsen met werk, zonder ingrijpende woonplaats veranderingen. Dit zorgde voor een huidig globaal netwerk van maglev treinen, die de supergeleider Unobtanium nodig hebben om continu te kunnen werken.

Expedities naar PandoraEdit

De eerste expedities naar Pandora werden gezien als een groot risico. Alleen al de constructie van de ISV Venture Star kostte een enorme hoeveelheid aan grondstoffen. Maar door de exclusiefe mijnrechten op Unobtanium (met een waarde van $20 miljoen per kilo) and mogelijke winst van tegenvirussen, biobrandstoffen en cosmetica kon de kapitale investering betaald worden.

Ongelukkigerwijs, de onmilieuvriendelijke mijnoperaties van de RDA en de RDA SecOps' genocide missie tegen de Na'vi leidden tot een oorlog tussen de RDA en de Na'vi, die eindige met het verdrijven van de RDA van Pandora. Of ze zullen terugkeren moet nog blijken.

Security OperationsEdit

De RDA heeft een eigen militaire kracht, bekend als de Security Operations, die soldaten rekruteerd van verschillende aardse legers. De kracht van de SecOps is aanmerkelijk groter dan die van andere militaire krachten op aarde, en bestaat ook uit grote interplanetaire schepen, walkers en zwaar bewapende infanterie. Sommige schepen: Aerospatiale SA-2 Samson, Scorpion Gunship, Dragon Assault Ship en Valkyrie. hou ruben humer. Dus toen ging alles kapot. Een super explosie en alles implodeerde. Iedereen dood.

Around Wikia's network

Random Wiki